tisdag 7 december 2010

min dag.

Sa igår att den här dagen skulle vara riktigt jobbig och att det bara var jobbiga lektioner. Kan meddela att det faktiskt inte riktigt var så. Som sagt så kom aldrig våran lärare till NK;n och vi fick veta senare att hon var sjukskriven, så då såg vi ju film. Vi började se "Shutter Island" på rasten innan den nästa lektionen började. När läraren sen kom så frågade vi om vi inte kunde få se filmen men hon sa att vi bara fick se 15 minuter till, så vi gjorde det och sen hade vi lektion i 45 minuter då läraren pratade om arteriella och venösa bensår. (Jag varnar er, sök inte på det på bilder på Google, riktigt äckliga bilder! Varning för känsliga tittare i så fall).
Sen blev det lunch, och då bjöds det på lasagne, som förövrigt kanske är den godaste skolmaten! Äter mig aldrig så mätt som när det är lasagne, mums.
På lunchrasten fortsatte vi se filmen och sen när våran andra lärare Berit kom så såg hon vilken film vi såg och hon tycker den är jättebra och vi sa att vi ville se klart den. Så vi fick göra det. Och när hon kom efter lunchen och lektionen skulle börja var det typ 1 och en halv timme kvar av filmen, men vi fick se ändå. Och sen när filmen var slut så sa Berit att vi skulle få en liten rast så vi fick rast i kanske 20 minuter och efter den rasten var det bara 45 minuter av lektionen kvar. Under de 45 minutrarna fick vi lära oss hur man gör injektioner. Så vi fick göra injektioner på clementiner och sen slutade vi. Så av egentligen 6 timmars lektioner har vi haft 1 och en halv, riktigt chill.
Så dagen var trots allt inte så jobbig ändå.

Snart är middag och sen ikväll har vi möte med praktiska utskottet inför "Någonting Större 2011".

Mmm.. nu känner jag hur det luktar nybakat från köket, mamma har nog bakat någon god kaka. Så jag ska gå dit och se om jag kan få mig en smakbit.

Hittade en mysig bild på mig och mamma, självklart är snuttefilten med!

adjö // Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar