måndag 15 december 2008

Sjuk...

Bra att Emma håller koll på bloggen och läser mina inlägg. Hon verkar bara skriva när jag har skrivit i mina inlägg att hon ska skriva, så jag kanske ska börja göra det i varje inlägg? Fast jag ska inte tjata på henne. Så jag kommer nog inte fullfölja det.

Aja,, lider just nu av magsjuka, är på bättringsvägen. Men det är inte kul att vara magsjuk. Har bara spytt en gång som tur var :) Det inte bara att spy som är det jobbiga med magsjuka, utan också att man inte kan äta för då riskerar man att spy, man får också sjukt ont i huvudet och i hela kroppen överhuvudtaget (iallafall jag).

I fredags hade vi en riktigt slapp dag på skolan, inga vanliga lektioner :) skönt. Först hade de små luciatåg som jag, Katrina och Emma missade för att vi skulle ha spanskaprov. Men våran lärare kom aldrig, så vi missade det helt i onödan. Tycker inte om våran lärare alltså. Vi fick torr lussebulle, äcklig pepparkaka och saft som smakade korv och tillsist kom våran lärare så vi hade prov vilket gick sådär. Skulle ha läst kapitlet :P Hoppas på ett G iallafall! Sedan delades vi in i grupper och vi fick baka pepparkakor (jag åt nog mer deg än jag bakade), göra smällkarameller, sätta nejlikor i apelsiner, göra julkort och ljuspynt eller vad man nu säger.

När jag kom hem blev det städa rummet lite sen tonår. Det var sista gången med tonår före jul därmed julfest. Det var kul, först dansade vi runt granen och sen var det tävlingar. Vårat lag vann inte en enda gång! Sämst. Sen stod jag i cafét och fick alltså tio kronor där. Det var ganska najjs. Men det fanns tyvärr inte så mycket att köpa så Ludvig och Daniel for på affären och köpte mer. Bara godis tyvärr. Och jag äter ju inte godis. Synd. På lördagen blev det pepparkaksbak med Hjalmar.





Sen på kvällen var det Luciaavslutning med smulorna, då fick alla barn en godisask, men jag äter ju som sagt inte godis så jag var vänlig och gick runt till folk och delade ut de. Vid åtta var det 16+ på kyrkan så jag var tvungen att gå hem :( Då var jag med Emma och Amanda istället. Vi såg på en film och de åt chips, jag hade ingen aptit. Filmen tyckte jag inte var så bra. Lite enformig! Men tjejen var väldigt smart. Jag och Emma for hem 12 och då hade jag väldigt ont i magen, förstod då att jag skulle spy lite senare. Jag gick och la mig, kunde däremot inte somna, jag spydde på natten och sen gick jag och la mig i vardagsrummet och sov där.
Jag skulle egentligen sjunga på kyrkan igår, men eftersom jag blev sjuk så gick det inte. Det blir på söndag istället. Utan hela dagen igår låg jag antingen och sov eller såg på tv. Och idag har jag hängt tvätt, rensat vårat spelskåp, sett på tv och suttit vid datorn. Jag har fått i mig en macka också, det är positivt. Nu ska jag gå upp. Vii hörs!

Ps. 9 dagar kvar till Jul och jag har inte köpt en enda julklapp! PANIK! Ds.

// Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar