lördag 20 december 2008

loov!

Nu måste jag berätta två dagar bara för att det var en speciell dag igår, jobbitg! :P
Jag tar inte hela gårdagen så jag börjar när vi har slutat skolan. Jag och Matilda tog ultra bussen in till stan för att köpa julklappar. Först gick vi på HM och där var det värsta rean på byxor. Matilda köpte ett par försmå byxor som hon inte fick på sig men dom kostade bara 29.50 så de va ganska så värt. Jag köpte två vita HM-linnen och ett par gröna jeans för 98 kr! (likadana som Niklas om nån undrar :P) Väl i stan kom jag på vad jag önskade mig i julklapp av Matilda. Jag önskade mig en fondation och just då hitta Matilda en fondation på halva priset så hon köpte den när jag såg på xD När jag visste vad jag skulle få fick Matilda följa mig och köpa en present åt henne så nu vet hon också vad hon ska få. Jag och Matilda skulle sjung på skolavslutningen så vi får lite tidigare till UBC för att träna. Sedan bytte vi om och vi böev så fina så :} Sen kom allt folk och allt satte igång. Jag och Matilda var 6:a i programet. Vi var ganska så nervösa men det gick faktiskt ganska så bra :) Sedan fick vi ju betygen, jag räknade ut att jag hade 215 poäng nu. Inte så super nöjd faktiskt hade satsat på 230/235... Men,men jag får jobba på. När skolavslutningen var slut for jag och Matilda till Amadeus, kul vare! Det var jag, Matilda, Simon, Ludvig och Amadeus såklart! Vi såg på film men jag somnade på golvet efter ett tag. lite över ett kom mamma och hämtade oss.
Idag vaknade jag 11.00. Det första jag fick höra av min pappa var;
- Ta och städa ditt rum nu!!
Det var ju inte så rolig morgon. Jag gick upp för att äta frukost och när jag skulle sätta mig vid datorn för att se julkalendern blev det ett himla liv. Mamma och Pappa blev arga för att jag inte gör något och att vi barn bara sitter och tittar på datorn. Men när jag väl började städa mitt rum blev dom glada igen. Sen for jag till matilda för att slå in Amandas julklapp och sedan gick vi upp till henne för att ge den till henne. Efter det for jag hem igen och fortsatte att städa. Sen slog vi in julklappar. Ikväll hade jag tänkt att fara till Jonssons och vara med "gänget" men tror ni jag fick det? Nej. Dom tycker att jag är trött och att jag inte orkar men det är väll ändå jag som märkar om jag är trött. Aja, målade nyss naglerna. De blev inte så bra men det gör inget :)

Nu ska jag se på film, hare! // Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar