söndag 21 december 2008

Jullov.

Hej! Nu har äntligen det efterlängtade jullovet kommit. Jag är väldigt glad. Hade julavslutning i fredagskväll, det var najjs. Jag och Emma sjöng Decembernatt (halleluja)och det gick faktiskt ganska bra, var ganska nervös de första två verserna. Men sen så gick det över! Innan julavslutningen gick jag och Emma på stan och jag skulle köpa julklappar vilket inte gick så bra, köpte två julklappar bara. Ska in på måndag igen och försöka handla klart! Förresten Emma så fick jag visst på mig byxorna, de var bara lite svåra att få igen. Men nu sitter de perfekt :)
Efter avslutningen drog jag och Emma till Fenan där Simon redan var och Ludvig kom ett tag efter oss. Först satt vi bara och pratade sen bestämde vi oss för att se en film. Kommer dock inte ihåg vad den heter, nånting med titan. Den var ganska bra. Men jag somnade efter ett tag. Vi åkte hem vid ett.









Igår vaknade jag halv tio av att pappa kommer in och säger att det är frukost. Men jag somnar om och då kommer han in halv elva igen och säger att jag inte får sova bort halva dan!!! Jag åt frukost och sen började jag städa mitt rum, min ork tog slut efter ett tag och jag satt bara och såg på tv. Sen kom Emma och då slog vi in Amandas paket och gick sedan hem till henne! När jag kom hem fikade jag och fortsatte med att se på tv. Sen åt vi middag och efter middagen blev det fart på mig. Då började jag städa som en galning i våran källare, Jag började plocka bort saker och dammsuga golvet. Sen hann jag inte så mycket mer, för jag skulle träffa Julia och vi skulle sen gå och träffa Max på frasses. Sen gav vi oss ut på en långprommis till bröderna Jonsson i Vännäsby. Det tog oss drygt en timma att gå dit. Där fikade vi och såg på Björn Gustafsson filmen! Innan fikat sköt Niklas och Simon softairgun (stavning) kulor på varandra, tror jag att det var. Då sköt Niklas Simon i ögat så att han svullnade upp. Torbjörn kom och hämtade oss vid tolv. jag gick och la mig direkt för imorse skulle jag upp tidigt. Jag sjöng på kyrkan. Det gick väl ganska bra. Var väldigt nervös!!! Sen fikade vi när vi kom hem och nu har jag och pappa precis satt upp våran TV så jag ska fixa kanalerna på den, sen blire att klä granen och äta nykokad knäck!

Aja,, viiii hörs!

Ps. Bara tre dagar kvar till Julafton! Helt sjukt. Och om 6 dagar far vi till Hemavan :) Ds.

//Matilda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar