lördag 13 november 2010

There is a way

Wohooo, det är jättemycket snö ute! Känns fantastiskt, det är äntligen vinter. Och snart jul, och nyår! Bara typ 6 veckor kvar till julafton. Det är helt sjukt så fort tiden har gått. Började ju nyss skolan. Och snart är det sommarlov också känns det som.

Oj, vad speedad jag kände mig när jag skrev det där. Jag är nog ganska speedad tror jag. Var i alla fall det igårkväll när jag skulle fara hem från kyrkan. Hade så sjukt mycket energi, eller så var jag bara väldigt trött. Det är jag nu också. Vill sova. Men vi har gäster så det kan jag inte, plus att det är mitt på dagen och sover jag nu kommer jag inte kunna sova ikväll, och det vill jag kunna. Så vi skippar att sova. Jag borde plugga istället, men orkar inte. Men måste göra det ändå. Blä.
Håller på att montera ihop en liten låda från IKEA också som jag ska ha på mitt rum, det blir nog bra. Men mamma måste hjälpa mig lite, för det är ju krångligt! Fast jag har nästan gjort allt själv, hon måste bara spika, annars om jag spikar kommer det bli snett och då går den sönder. Och det vill jag ju inte. Så säkrast blir att mamma gör det.

Jahaa, vad har hänt sen sist jag skrev då?
  • Vi bowlade ju med klassen, jag gjorde typ 16 strikear. Fast på ganska många omgångar
  • Var till underjordiska kyrkan i Kristineberg med konfan
  • Jag gick på stan med Emma och Emelie och shoppade massa fina grejjer, vi såg även Anja Pärsson
  • Jag och Emelie firade Emma (en aning försenat, men ändå) med massa tacos, tårta, chips, ostkrokar och film. Kvällen slutade sen med att vi kände för att "fira halloween" så vi klädde ut oss till clowner och vampyrer(?)
  • Haft VÄNNER-maraton och ätit Ben&Jerry´s
  • Har spenderat nästan hela mitt lov på misshan och umgåtts med folk från Sydamerika och Sverige. Mycket trevligt!
  • Rensat och städat i vårat förråd (var väldigt välbehövligt vill jag lova)
  • Varit hos tandläkaren
  • Sett SAW 3D på bio, var den äckligaste film jag någonsin sett tror jag!
  • Börjat skolan igen efter lovet
  • Kört bil i massor
  • Varit hos en sångpedagog
  • Och slutligen varit ännu mer på kyrkan.
Det är ungefär i korta drag vad som har hänt sen sist!





"Är Jonte och Moa hemma?" var Emmas första tanke när hon kom hem och såg den här dukningen.






Partyy










Helt sjuuukt hur mycket Emma kunde få i sig den kvällen!!


Lägg märke till Emmas ansiktsuttryck när hon sprutar grädden i min mun. Hon tyckte verkligen att det var kul!




Vi tog några snygga kort på oss självaa

Nejj, vi är inte alls konstiga eller så.

Egooo


Parteeyy


Nelson ser väldigt bekväm ut,.. eller?!




Lite bilder från när jag och Emelie firade Emma. Det var en riktigt rolig kväll, tack! :)

Adjösss // Matilda

1 kommentar:

  1. Åh vilka snyggingar! Det var en härlig kväll! Tack tjejor, ni är bäst!:D <3

    SvaraRadera