söndag 26 september 2010

Happy!

Jag borde egentligen sova nu eftersom jag har skola imorgon och därför måste gå upp tidigt. Plus att jag klev upp tidigt i morse så jag är väldigt trött. Men jag orkar inte.. Eller rättare sagt så vill jag inte. Finns så mycket annat man kan göra istället.

Min helg:
Fredag: Skola som vanligt till halv tre. Sen drog jag hem och slappade typ hela dagen. Låg och såg OTH. På kvällen var jag först hemma med mamma och såg idol och åt glass med hallon. Sen klockan 21.00 for jag till misshan på caféet. Där var det som sagt sjuuuukt mycket flum som jag skrev i förra inlägget. "Vad hende?". Efter kyrkan kom Sandra till mig och sov här. Det var roligt. Vi gick isäng ganska på en gång när vi kom hem för att vi var så trötta! skööönt.

Hade lite tråkigt under eftermiddagen så jag bytte stil för ett litet tag!

Lördag: Vi vaknade runt 11 och då gjorde vi frukost (=Två mackor var och oboy) och åt det samtidigt som vi såg på "The Proposal". Gillar den filmen skarpt, såå rolig! Och Ryan Raynolds är ju inte dåligt snygg!!! I mitten av filmen gjorde vi iallafall kladdkaka, den blev riktigt god. Bra jobbat! Sandra for hem vid tre. Sen blev jag överbjuden till våra (nyinflyttade) grannar som tydligen inte var så nyinflyttade utan flyttade in för över ett år sen. Bra att jag har koll! Där fick jag iallafall kaffe och Brownie. Mycket gott.
18.00 for vi till Ahlbergs och åt surströmming till middag och någon jättegod sorts hemmagjord glass till efterrätt. Halv åtta blev jag och Emma upphämtade av Ludvig och vi och Niklas, Mattias, Hanna och Julia for in till stan och såg "I rymden finns inga känslor". Så vansinnigt bra film alltså. En av dom bästa filmerna jag har sett i hela mitt liv! Hade lätt kunnat se den en gång till samma kväll bara för att den var så bra! Rör mig inte, jag har asperger!! Efter filmen drog vi till Julia och bakade en kladdkaka. Den andra för mig den dagen!
Tre otroligt taggade tjejer!

Efter att Sandra hade farit gick jag även ut och tog lite bilder. Tycker allt är så fint på hösten!Träd och buskar och sånt! Jag blir glad av att se det!


Söndag: Klev upp med tuppen klockan halv åtta. For iväg med smulorna till Lycksele där dom körde Lisas talkshow 2. Sjuuukt söta alla små smulor är! Underbara! Efter gudstjänsten for jag, Niklas och Daniel till Fanny och fikade och umgicks med henne hela dagen vilket var riktigt kul! Vi åt middag på Golden Bar och köpte sen Ben&Jerry's och åt till efterrätt. MUMS! Vi kom hem vid åtta och då tog jag en dusch och har sen efter det suttit framför datorn sen dess och redigerat lite bilder och försökt skriva det här inlägget. Men mitt i efter att jag bara hunnit skriva jättekort lägger internet av.. JÄTTEKUL!.. Känner ni ironin där?
Aah, vad less jag blir på det. Det lägger av heeela tiden verkligen.. Men nu har det äntligen lyckats fungera någorlunda.. hoppas jag. Iallafall tillräckligt så jag kan publicera det.. men det lär vi väl märka! Annars publicerar jag det imorrn.


Det funkade inte tillräckligt bra för att jag skulle kunna publicera det igår. Så det blir idag istället.

Kortfattat så har det varit en helt underbart bra helg! :) Och jag måste säga att jag har fantastiska vänner. Utan er vore jag ingenting! TACK!!


// Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar