lördag 1 september 2012

september.

Oj., nu var det över en månad sen jag skrev sist. Och jag måste säga att det har hänt mycket den senaste månaden.. Bjuder på bilder från mobilen som får visa på ett ungefär vad som hänt. 



Som sagt var jag ju på PDOL och såg bland annat Timbuktu. Trots att jag inte kunde texterna till hans låtar och inte kunde sjunga med så var det väldans bra!



Jag blev stucken av en geting och svullnade upp en massa på armen runtomkring bettet, i och med det fick jag veta att jag är allergisk mot ansiktsbett. Jag har inom den senaste månaden också upptäckt att jag är allergisk mot:
- Stenfrukter. Så som nektariner, plommon och persikor.
- Äpplen
- Päron
- Morötter
- Mandel och nötter
- Kiwi

Allt detta alltså inom endast en månad, det kom jättetvärt. Och det beror på att jag är allergisk mot björkpollen (som jag blev förra sommaren) och då kan man visst få korsreaktioner på olika grejer. Och jag lyckades få de allihop den här månaden.. Inte så kul!!


Jag och Ludvig var på en loppisrunda då vi for runt till olika ställen runt Vännäs på en massa loppisar och shoppade. Vi hittade bland annat dessa solglajjer för endast tre kronor. Det kan man kalla fynd.

Jag har jobbat mitt sista pass på Barn 4 för sommaren och det avslutade jag med daimkladdkaka med grädde och en hejdundrans massa godis som vi åt under rasterna på min sista natt!

Jag for på Frizon med massa fina kompisar men första dagen var det endast en hel massa regn som öste ner från himlen och skapade stora vattenpölar liknande stora hav över hela området som var mindre kul, men i övrigt så var det en fantastisk vecka! 






Frizonveckan fick dock ett fruktansvärt slut då min underbara vän Edvin hastigt dog i leukemi efter att bara ha varit sjuk i ungefär tre månader.. Jag och familjen skulle fara och hälsa på hela deras familj hemma hos dem i deras hus i Eskilstuna och han skulle vara levande.. Men natten innan vi skulle dit somnade han bara in.. 
Det är bara så ofattbart. allt gick så bra.. alla behandlingar och allt flöt på bara fint.. också händer det här.. Usch..  
Min fina, fina vän.. Oj vad allt är orättvist och oj vad jag saknar dig!! Du kommer för alltid att finnas i våra hjärtan och vi kommer aldrig glömma dig.. 
http://soundcloud.com/ankisand/breaking-free-matilda-och - Jag är glad att vi i alla fall hann spela in en låt tillsammans.

Trots detta som hände med Edvin så for jag ändå dagen efter till Stockholm och spenderade två dagar tillsammans med Emma och Dennis. Jag och Emma spenderade (som Emma också har skrivit tidigare) ena dagen på Gröna Lund. Fantastiskt kul. Och oj vad vi gick lös och åkte många karuseller. Hade en väldigt trevlig dag då med min fina vän som jag förövrigt saknat denna sommar alldeles för mycket!

Jag hade tur och lyckades vinna en stor 3kilos daim när jag bara skulle spela en gång bara sådär på impuls 40 minuter innan Grönan stängde. Inte helt fel.
 

När jag väl var hemma från Stockholm och hade några dagar då jag var ledig hade jag faktiskt turen och fick fint väder. Så då tvingade jag med mig Ludvig och Mattias till havet så jag i alla fall kunde få  njuta någonting av vädret denna sommaren. Riktigt härligt faktiskt, och det var förvånansvärt varmt i vattnet också! 




Jag har även hunnit få ett nytt jobb. Så från och med den 21 augusti har jag jobbat på äldrecenter i Vännäsby där jag kommer att jobba 80% till åtminstone sista oktober. 


Jag var ensam hemma en lördag och var då effektiv och duktig och bakade bullar
. Det blev både kanel- och vaniljbullar. Och jag måste säga att trots att det var första gången jag gjorde det ensam så blev resultatet ändå väldigt bra!



Jag har även hunnit med lite shopping i Umeå då jag bland annat hittat denna fina tröja.

Det blev visst ett ganska långt inlägg ändå med många bilder och text. Ni gjorde det bra om ni orkade kolla igenom allt.

Men nu, mina kära vänner, måste jag få i mig lite mat.
På återseende

//Matilda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar