söndag 3 oktober 2010

Autumn

Nu är helgen slut och imorgon börjar en ny vecka. Tiden går så fort! Känns som att jag började ettan nyss. Och det var över ett år sen. Snart är det jul också. Känner att jag inte riktigt hinner med.

Iallafall, i fredags var jag ledig. Det var suuperskönt. Då gjorde jag nästan ingenting, slappade, såg film och målade naglarna på dagen. Och sen på eftermiddagen fick jag ett ryck att städa och rensa garderoben. Det var i och för sig dags för det med tanke på att man inte såg golvet alls utan det var kläder över allt, huller om buller. Så jag plockade ut allt där ifrån och gjorde tre högar. En ha-kvarhög, en ge-borthög och en slänga-borthög.
Före

Efter


När jag hade tagit ut alla kläder och sorterat dom gjorde jag mig middag. Det blev omelett och körsbärstomater.

Efter maten drog jag till tonår på "The grand opening of.." där vi såg Det regnar köttbullar. En riktigt rolig film! Efter tonår blev det caféet. Sen hem och städa klart garderoben och lägga in alla kläder snyggt och prydligt igen samtidigt som jag lyssnade på hööög musik! Klockan blev så mycket som 02.00 innan jag var färdig och kunde gå isäng.

Lördagen spenderades med finaste Frida Nestander och sötaste Gibson. Vi tillbringade nästan hela dagen vid strandpromenaden där vi fikade varmchoklad och munkar och hade det bara allmänt trevligt.









(flera bilder funkar inte att lägga upp just nu så dom kommer senare)

På kvällen for vi till Misshan där det var lovsångskväll, det var fantastiskt bra. Vi stannade där till elva då vi for hem till Frida, gjorde lite fika och började se Hancock men vi gav upp att se efter 30 minuter eftersom vi båda var trötta som stryk. Så vi gjorde oss i ordning för sängen och gick och la oss och pratade sen i typ 1 ½ timme innan vi somnade.

Idag efter att jag kom hem från Frida har jag gått på en kort promenad med Emelie, gjort en hallonsmoothie, burit massa grejer, damsugit källaren, gjort lite skolarbete, suttit vid datorn och fikat. Och nu snart ska jag sova. Det är ju ändå trots allt skola imorgon som man måste orka gå upp till.. bläää.

// Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar