onsdag 14 april 2010

Tussi tussi tussi tussi tussilago..

Jag såg tussilago idag för första gången det här året! Nu är det äntligen vår. Känns underbart, nu är det bara snön som ska försvinna och min moppe som ska lagas så jag kan börja köra den så är allting perfekt. Men pappa håller på med det tror jag, den har tydligen spruckit under sätet, dålig kvalitet. Men det var något konstigt märke tror jag som jag inte känner igen. Säkert därför.

Idag hade vi en ganska ovärd dag i skolan om jag får säga vad jag tycker. Vi skulle gå omkring till olika "stationer" eller vad man ska säga. Först gick vi till Lobbyn i gamla matsalen på Hammarskolan. Där drog dom en kort info om vad det var för något. Sen så fick man köpa godis, spela spel och göra lite vad man ville i typ 40 minuter tills klockan blev 10. Vi gjorde ingenting, jag la mig i en soffa och sov. Sen skulle vi gå till F-huset och kolla på olika iv-val som vi ska välja i tvåan och trean, det kändes också ovärt för jag har redan ett iv-val som är på 300poäng (100poäng/läsår) så jag får ändå inte välja något mer för att det inte får plats på mitt schema.
Vi åt lunch mellan 11 och 12. Sen skulle vi gå omkring i liljas gympahall och kolla på alla treornas projekt. Det gick ganska fort att kolla på allting och vi skulle inte samlas igen förrän kvart över ett. Och vi var klara typ 10 över 12. Så jag, Mimi, Linn och Amanda C gick ner till café ljuslyktan och fikade där. Mycket gott. Vi fick också veta att det var 50% rea på alla varor på "Mi casa" för att det ska läggas ner typ, så vi gick dit en snabbis och jag köpte puder för 42kr, eyeliner för 20kr och en face wash gel för 27kr. Riktigt billigt alltså, men det är inte bra att jag går in på såna ställen när det är så billigt för då vill jag bara köpa allting jag ser och det är inte så bra, då blir jag fattig tillslut.

Nu sitter jag här hemma och gör inte så mycket, lyssnar på musik och tar det bara lugnt. Ska snart gå och vika tvätt och se OTH. Har lovat mamma att göra det innan hon kommer hem från jobbet (vika tvätt alltså).
Ikväll blir det fotbollsträning, utomhus! Jejj, taggar faktiskt för en gångs skull. Det är nog för att vi är ute, men träningen blir så mycket roligare då.Våren är äntligen här!

Ha det bra potatisskal // Matilda

Ps. Bara 3 dagar kvar nu!!! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar