söndag 2 november 2008

Lovet har gått fort, för fort.

Nu var det ett tag sen jag skrev här igen. Jag har tänkt sätta mig och skriva flera gånger men aldrig orkat, men nu tog jag tag i det.

Nu är lovet tyvärr nästan slut, bara idag kvar. Men lovet har i alla fall varit sjukt nice. :) Jag har egentligen bara varit med kompisar hela lovet. Eller i alla fall på kvällarna. På dagarna har jag bara varit hemma och städat lite, suttit vid datorn, Tv. Jag har ju faktiskt sovit borta två nätter också, först hos MalouBalou och sen hos Jullan/Qbn/Juttan. När jag vaknade på morgonen hos Julia sa jag till henne: Vet du hur glad jag skulle bli om det var snö ute nu. Och mycket riktigt, när hon kollar ut genom fönstret så är det snö på marken och soligt :) Då blev jag glad. Sen for jag hem och vek och hängde tvätt, gjorde lite NO och sen drog jag till fenan för att kolla på Sagan om ringen filmerna. Vi såg den första sen drog vi till Frasses och åt mat. Efter det var jag rejält mätt kan jag säga. Vi for vidare till Ica och köpte 40 drickor + en mer och massa godis. Sen gick vi tillbaka till Fenan och fortsatte se på Sagan om de två tornen. Under den filmen hade vi ganska många kisspauser och jag fick väldigt ont i magen fast jag bara drack en halv mer, då kan man undra hur ont man måste ha fått i magen om man drack åtta drickor :O Jag var tyvärr tvungen att fara hem klockan elva så jag hann inte se sagan om konungens återkomst, och det var den enda filmen jag inte sett förut av dom :P

I fredags blev det att fara till fenan igen, då såg vi på Ice Age 2. Men mitt i filmen kom Amanda upprusande och sa att vi skulle sätta på idol. Haha,, Lars är ju inte riktigt normal. Men han är faktiskt duktig på att sjunga. sen såg vi klart på Idol och vi såg även på Singing bee innan vi fortsatte att se på Ice Age. Även den kvällen for jag hem klockan elva.

Igår klev jag upp 6 på morgonen. Nu kanske ni undrar varför jag går upp så tidigt en lördag när det dessutom är lov. Jo, för att igår skulle jag till Paradisbadet med Emma, Amanda och Pernilla. Vi tog en buss som gick 08.05 från stan. Så vi kom fram i Ö-vik halv tio. Då var vi tvungna att vänta i 30 minuter på att badet skulle öppna. Men vi kom iallafall in i omklädnings först av alla. Det var riktigt kul där. Men när jag kom hem upptäckte jag att jag hade fått blåmärken på knäna och på höftbenen. Inte skönt. Men man har iallafall bevis på att man åkt forsen :P haha. Jag kom hem vid halv 5 och då hjälpte jag mamma lite här hemma med att tända ljus och göra det fint för vi skulle få gäster till middagen. Carlssons och Ankels :) Julia kom klockan sex och då gick vi till affären och inhandlade lite presenter till Fenan som fyllde 17 år igår. Vi gick hem och åt och sen så var vi i full gång med att fixa i ordning våra extremt fina presenter. Julia satte sig och visade sin poetiska sida genom att skriva en fin dikt till våran allas fenan och jag satte mig och visade mina sykunskaper genom att sy/skriva fenan på en mössa som han skulle få. Vi for dit vid nio och han var helt omedveten om att alla hans kompisar skulle komma och fira honom. Fler och fler människor kom och vi fick extremt gott fika :) Tyvärr var jag inte så hungrig.
Vi pratade och hade det trevligt ett bra tag sen så bestämde vi oss för att se på föräldrafällan. Hann inte se så länge för sen for jag och Julia hem.

Idag har jag inte gjort någonting vettigt. Typ sovit, sett på tv och suttit vid datorn hela dagen. Är rätt så trött! Eller jag har faktiskt gått fram och tillbaka till affären också. Hehe.. Nu väntar det två härliga veckor. Första veckan prao på Orion med bl.a Julias mormor och andra veckan prao i stockholm på karaokefabriken och sen bröllop :)

Ni som ar läst hela det här blogginlägget nu har gjort det väldigt bra :) Vi hörs. ha det bra.

Ps. kommentera gärna =). Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar