söndag 30 november 2008

Första advent!

Hej allihopen! Idag är det första advent. Helt sjukt fort tiden har gått. Nu är det bara 24 dagar kvar till Julafton, 27 dagar kvar till Hemavan och 31 dagar kvar till nyår! Riktigt najjs.
Igår var jag och mina kära vänner hos Hanna Elo och firade henne eftersom hon fyllde 16 år förra fredagen. Det var riktigt trevligt! Eller jag tyckte iallafall det!
Sen när jag kom hem därifrån luktar det gudomligt gott. Mamma höll på att baka lussebullar! :) Så innan jag gick och la mig fick jag en bulle och mjölk.

Idag har jag varigt på adventsgudstjänst på pingst, sen for jag till misshan och tog emot pengar och lämnade böcker. Min syskon kom sen hem minus Oskar plus Håkan. Vi fikade gott julfika och nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli tre då jag ska vara på stallet! :) Medan jag väntar på att klockan ska gå så vore det ju ett ypperligt bra tillfälle för mig att skriva lite på mitt no:arbete som är en aning försenat! Men jag är för lat och är hellre inne på apa och bloggar :D

Är inte så jättepepp på skolan imorrn, men det blir säkert roligt. Julkalendern börjar ju förresten imorrn också. Då får man säker ännu mer julstämning än vad jag redan har! Det ska bli mysigt att sitta framför tv:n med en lussebulle i handen. En julstjärna i fönstret lite julprydnader på bordet och svart utanför fönstret och sitta och se på "skägget i brevlådan".

Jaja, ha en bra fortsatt dag! Viiii hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar