onsdag 22 april 2009

Påsklovet

Emma har skrivit två inlägg, bra jobbat Emma. Dock var dom inte så långa, men inlägg som inlägg!

Idag har jag och Emma varit på stan och köpt kläder, köpte ett par gröna shorts och en grå t-shirt med något mönster på och 2 par örhängen på H&M!
När vi väl var i stan gick vi och åt en 10kr cheeseburgare också, faktiskt ganska gott.
Igår övade vi sista gången till Talangjakten på skolan. Helt sjukt att den är imorgon! den var ju jättelångt bort för nån vecka sen ju! Galet vad tiden går fort. Men imorrn smäller det, då ska vi också prova med att riva sönder tröjan. Blir spännande att se om det funkar. Men det får vi hoppas, annars blir det nog inge bra!! Ska också prova med dom riktiga kläderna vi ska använda. Tror förresten inte att vi kommer att vinna själva talangjakten men det vi ska göra ger ett väldigt bra budskap, och det är så mäktigt! Ryser typ bara jag tänker på det.

Imorgon har vi nationella prov i matte B-delen. Är smått nervös men hoppas att det kommer gå bra!
Sen slutar vi när vi ätit lunch för då har vi projektdag, så då blir det att fara in till stan tvärt för att sedan åka vidare till kyrkan för att förbereda. Så jag försöker göra bort projektarbetet nu, men det funkar inte så bra. kan inte koncentrera mig.

Hade föressten ett trevligt lov också. Hann med två födelsedagsfiranden. Både mig själv och Emelie :) det var mycket trevligt. Tack för dom fina presenterna jag fått. Men tycker ändå att min systers present är den bästa :P Fick hennes gamla smycken och några få cheeseballs som blev kvar från kvällen innan då hon och Håkan hade ätit dom, tyckte jag var lite småkul. Men ska få riktiga presenter sen av henne! Och fjällen var också riktigt trevligt, hade fint väder nästan hela tiden. Men det var tyvärr väldigt varmt så snön på isen smälte och det var väldigt svårt och blött att köra där, inte kuuuul!

Men nu måste jag gå, ska försöka göra lite grejer nu så det inte blir så sent ikväll!!
//Matilda



Släkten!


Fågelfjället!


Hade kul med kusinen!


Fint väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar