onsdag 25 augusti 2010

I´m not moving

Idag, som emma skrev, var det första dagen i skolan. Var en dryyg dag och vi slutade klockan tre. Men gick ändå bra. Vi har fått en ny mattelärare också så det är super! Han verkar jättebra. Har egentligen inte så mycket att säga om skolan. Eller det var roligt att få träffa klasskompisarna igen. Men annars inte så mycket mer.
Efter skolan for jag till Misshan och hälsade på Arvid och Ludvig. Där bjöds det på kaffe och det tackar man (nästan) aldrig nej till så jag drack två koppar. Medan jag var där ritade jag massa snygga teckningar som jag gav till dom. Tror inte att det var så uppskattat. Men men, jag tyckte iallafall att dom var fina. Vid fem for jag hem och då kom Emma till mig och vi lagade mat. Eller lagade och lagade. Vi tog fram ur kyl och frys och tinade i micron. Det blev så lyxigt som fyra köttbullar, lite potatissallad, tre körsbärstomater och en bit gurka till oss var. Det var gott. Sen satte vi oss vid varsin dator och spelade spel mot varandra på www.king.com. Riktigt rolig sida faktiskt. Under tiden och fram tills nu har jag fört över nästan allt från den här datorn (min skoldator) till våran stationära dator för imorgon kan jag förhoppningsvis få Windows 7 instalerat på datorn och då försvinner allt man har på den. Och det skulle inte känns så kul att förlora massa bilder och filmer.. Det tog väldigt lång tid med tanke på att det det var en hel del filmer och bilder. Men nu är jag äntligen klar, så nu ligger jag i min säng och lyssnar på musik och väntar på att mamma ska komma hem från stan. Och sen om inte allt för länge blir det nog dags att sova tror jag eftersom det imorgon är skola igen.

Kan ju förresten visa två bilder från när jag var i Umeå på "Sommaren i city" och såg Salem Al Fakir.


Godnatt på er // Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar