måndag 23 februari 2009

Barndop...

Det har jag varit på i helgen, för första gången i mitt liv. Ganska kul faktiskt, och barnet var för underbart sött. Dopet höll till i ett kapell i Skagshamn i Ö-vik. Det var otroligt litet och bänkarna var inte bredare än högst 20cm. Och när man satt i bänken så tog knäna i bänken framför. Så det var väldigt trångt. Men då byggdes kapellet 1686 också. Så det kanske har sin förklaring. Kapellet låg uppe på en kulle utan någon toalett eller handfat och utan någon möjlighet att få vatten. Så därför är det väldigt viktigt att vattnet som stod i en glastillbringare inte fick försvinna för då skulle det vara svårt att få nytt vatten. Och mitt under dopet innan barnets storebror ska hälla i vattnet i en skål eller vad det nu är så lyckas pappan knuffa till tillbringaren med vattnet i så att den tippar omkull. Men som tur var så hann han ta fast kannan igen innan allt vatten rann ut. Alla som satt i bänkarna började skratta. Det var lite roligt, tänk om allt vatten hade runnit ut. Hur skulle dom ha gjort då??

Igår fick jag 100 kronor av min farmor. Det var egentligen tänkt att de skulle gå till mamma och pappa för bensinen för att hon fick åka med oss till Ö-vik och tillbaka, men mamma och pappa vägrade ta emot dom så då gav hon dom till mig :) Jag sa nej också men då släppte hon bara pengarna i bilen sen gick hon ut. Då fick jag dom!

Igår medverkade jag även i ett drama på Gudstjänsten. Det var riktigt nice. Väldigt kort men roligt. Så det var ju bra.

Vårat internet är fortfarande inte fixat tyvärr. Men pappa jobbar på det. Så nu sitter jag på skolan igen och slutar om fem minuter. Men jag har ändå ingenting att göra för jag och Marika är klara.

Annars så har jag haft en otroligt chilldag idag. Först Matte, då försvann våran lärare. Hann typ jobba i 20 minuter. Sen musik då vi hade ett praktiskt prov som inte var speciellt svårt. Lunch. Sen musik igen. Sen livskunskap, Marika var inte på skolan idag så jag kunde inte göra nånting så det blev som en håltimma. Svenskan blev också chill eftersom jag och Marika var klara. Så egentligen slutade jag typ halv ett :)

Aja,, slutar nu och måste gå till bussen. Viiiii hörs. //Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar