torsdag 15 januari 2009

Snart helg!

Nu var det ett tag sen jag skrev igen,. Men nu tar jag tag i det. Jag har tänkt många gånger att skriva men har inte orkat. Men nu har jag tagit mig i kragen.
Nu har vi gått drygt en vecka i skolan och jag känner att jag redan är less. Det är ju inte så bra. Har redan fått ett antal läxor och fått reda på några prov som vi ska ha framöver. Och sen så kommer nationella proven snart också. Första provet har vi vecka 6 och det är i svenska. Egentligen bör jag inte oroa mig för dom för det gör bara att det kommer att gå sämre. Och om jag tänker efter så känns det inte så jättesvårt.

Torsdagar brukar vara sjukt dryga och gå vansinnigt långsamt eftersom vi inte har någon rolig lektion. Men idag gick den förvånansvärt fort och var inte så dryg.
Spanskan var faktiskt t.o.m rolig. Vi skrattade nästan hela andra spanska lektionen. Det började med att vi lyssnade på Hallelujah med Il Divo och sen the winner takes it all med dom. Och då sjöng vi alla med, även våran lärare och hon är inte den bästa på att sjunga. Och hon berättade då för oss att hennes sångkarriär tog slut när hon var 7 år. Då hade dom nämligen haft en skolkör, och då för att få vara med så var man tvungen att sjunga enskilt för lärarna först. Och då när hon skulle sjunga så hade dom sagt till henne att hon var för dålig så därför fick inte hon vara med i skolkören. Fy vad taskigt att säga att man är dålig på att sjunga till en sjuåring! HAHAHA... men sjukt kul var det iallafall.
På engelskan idag skrev jag och Emma en kärleksdikt som blev fantastiskt fin. Jag kom på början och då är den liksom ganska seriös men sen hittar Emma på slutet och då är den ju allt annat än seriös! Aja, den blev grym. Ni kanske får läsa den sen. Men just nu har våran lärare samlat in alla dikter.

Skönt med helg snart igen, då kan man sova ut på morgonen. Men på lördag kommer jag nog ändå inte kunna sova ut så länge. För antingen ska jag upp så att jag kan vara på Tur och Otur kl.10 för att hjälpa till i kassan, eller så ska jag till backen. Jag ska även slinga håret på lördag, det blir nice. Katrin fick slingor i julklapp men hon ville inte ha dom så då fick jag dom. Så jag hoppas att det blir fint.
Sen kan jag passa på att säga att Amanda Kreuger ska sjunga på pingst på söndag, så kom gärna dit och lyssna. Nu vet jag att det kanske inte är så många som läser våran blogg. Men för er som läser så vet ni att hon sjunger där och det vill ni inte missa!!!!

Och imorrn ska jag till stan och shoppa. Fick 250kr på Gina Tricot i Julklapp så då ska man försöka handla upp dom. Sen smulorna när man kommer hem och sen börjar tonår imorrn igen så det blir väl att fara dit :)

Aja,, nu måste jag verkligen fortsätta med läxa och städa mitt rum. Det ser ut som ett bombnedslag. Haha.. Viiii hörs!

Ps. Hur många är det som läser våran blogg? Är det ens någon, för annars känns det bara ovärt att skriva om ingen läser den :P Ds.

//Matilda

2 kommentarer:

  1. För de första var det kyrkkören :P för det andra heter hon Katrina och inte Katrin och för det tredje Frida Nestander ska sjunga på mission :) Förlåt om jag klagar!

    SvaraRadera
  2. Du, hon sa faktiskt skolkören också.. hon sa både kyrk- och skolkören. så jag skrev skolkören!
    Men jag orkar inte ändra.
    Det visste jag faktiskt inte då när jag skrev inlägget, och jag ska på pingst för att lyssna på Amanda. så därför skrev jag reklam om det. för jag kan ju inte skriva att folk ska komma dit om inte ens jag ska dit!

    //Matilda

    SvaraRadera