tisdag 30 mars 2010

"Akta! Jag har ett hål i magen"

Ojdå, nu var det ett tag sen jag skrev! Har aldrig orkat och ska inte säga att jag ska skärpa mig för det kommer jag nog inte göra :p Nu för alla som inte vet vad som har hänt med lilla jag så ska jag berätta! Inte med sjukhus språk för det är alldeles för krångligt utan med mina egna ord! Ska också ta det snabbt och inga kringelkrokar för det kommer ta för lång tid! Vaknade upp Onsdag natt och behövde gå på toa, satte mig på toan och så PANG! och det var här allting började. Sedan blev det ambulans in till akuten i stan!
Väl på sjukhuset blev det en massa bla, bla, bla... AJ, AJ, AJ och sedan visste dom var det var.
det kanske låter som det gick jätte fort innan dom visste vad det var men jag säger så här, den feta texten tog ca 7-8 timmar! MenMen, jag fick veta att jag hade en stor ballong i magen som var 9x12 cm stor som inte skulle vara där. Så fick opereras akut och jag säger bara en sak som kommer göra att ni förstår! Allt var som på tv! När dom körde mig till operations salen, doktorerna, själva operations salen i sig och allt annat!
Sedan vaknade jag och hade ett igensytt hål i magen och sedan fick jag sova två nätter på sjukhuset innan jag fick fara hem!Men jag lever och mår bra nu iaf :)...
Emma Ahlberg, 17 vårar och bara en äggstock!
Puss och kram!

3 kommentarer:

  1. Riktigt fin bild Emma ;) Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. visst var den otroligt vacker! Jag är riktigt stolt :)

    SvaraRadera