tisdag 30 mars 2010

Godis är gott,.

Hej Svejs allihopa!
Nu är det äntligen snart påsklov. Ska bli riktigt skönt att slippa massa skolarbete och läxor och sånt för ett litet tag. Den här sista veckan i skolan innan vi får lov är ganska härlig.
Måndag; slutade halv elva
Tisdag (idag); började tolv.
Onsdag;
börjar tio och slutar ett.
torsdag; ledig.

Så imorgon är sista dagen! Jejj.

Idag har varit en väldigt bra dag måste jag säga. Började ju som sagt klockan tolv. Första lektionen var MSK. Då håller vi på att skriva ett arbete om rasism. Den lektionen gick i och för sig väldigt segt för jag kan inte komma på vad jag ska skriva.. menmen.. sen när den var slut hade vi idrott. Då åkte vi längdskidor. Fast som tur var så behövde vi inte åka ute i spåret utan vi lekte massa lekar istället. Det var riktigt kul faktiskt. Har aldrig gillat längdskidor, men idag var det helt okej. När jag slutade hämtade Daniel och Arvid upp mig vid skolan och vi for till PRIVAB i stan för att köpa godis och sånt till cafét. Det var värsta himmelriket!!! Jag sa att det var dit jag skulle komma när jag dog :P Har aldrig sett så mycket godis och chips i hela mitt liv tror jag. Det var godis ÖVERALLT!!!! Jag skulle kunna flytta dit!
Vi skulle ju som sagt köpa godis till cafét, men det var jättesvårt. För jag ville ha allting som fanns. Men det skulle inte gå för då skulle det bli sjukt dyrt ;P Så Daniel och Arvid fick typ dra mig för att vi skulle komma någon vart. Jag kan ju förresten säga att jag blev galet taggad på påsk när jag såg allt godis!
Vi kom hem runt fem, och då åt jag först middag och sen höll mamma på att baka jättegoda kolakakor, så då fick jag smaka dom också.
Jag räknade lite matte (jag har matteprov imorgon..) och sen gick jag över till misshan igen för att fara och panta alla tomma flaskor med Emelie, Daniel och Arvid. Vi gjorde det och for sedan tillbaka till misshan och käkade godis och satt och snackade ett tag. Trevligt trevligt.
Sen kom jag hem och nu sitter jag här och ska alldeles strax sova. Kan behövas för jag är sjukt trött. Men jag hade lovat mig själv och Emelie och Daniel att jag skulle skriva ett inlägg innan jag gick isäng. Så det var bara att ta mig i kragen och göra det.

Och nu ska jag också försöka skriva lite oftare. Det har jag sagt väldigt många gånger. Men nu ska jag verkligen försöka! För en nackdel med att inte skriva så ofta är att när man väl skriver så är det ju så mycket som har hänt på sista tiden och då blir inläggen jättelånga och då orkar ingen läsa.. så därför ska det bli ofta och inte så långa inlägg. Så nu för att det här inlägget inte ska bli mycket längre än vad det redan är så ska jag inte skriva mer. Adjö!

// Matilda

ps. måste bara berömma Emma för att hon skrev ett inlägg. Och för att hon gjort en väldigt fin bild. och, krya på dig Emma (: Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar