söndag 28 augusti 2011

helg.

Nu är helgen alldeles strax över och en ny vecka börjar.. Och ännu mer skola.. I fem hela dagar innan det blir helg igen. Känns inte så taggande. Skulle helst av allt vilja ha några fler lediga dagar då jag bara kan ligga i soffan framför tv:n och inte göra något vettigt alls. Det skulle inte vara helt fel.. Men tyvärr så har jag inte sån tur. Men jag får överleva ändå.

Idag har syskonen varit hemma (förutom Oskar som bor i hufvudstaden) och vi har firat mamma som egentligen fyller år på tisdag. Så det bjöds på tårta vilket var riktigt gott. Borde kanske egentligen gå ut och röra på mig så mycket som jag har ätit och fikat den senaste tiden. Men jag är helt enkelt för lat!!

Igår spenderade jag dagen i Arvids stuga i pengsjö tillsammans med Sandra, och Arvid såklart. Vi fikade mest hela dagen och spelade spel och sjöng lite. Han åker ju till Ecuador till veckan, som Emma också skrev. Och då sa vi liksom hejdå till honom igår.

Känns lite sorgligt att så många flyttar härifrån måste jag säga.. Men sånt är väl livet i guess..

Nu ska jag ta tag i mitt liv och cykla och lämna Ludvigs bilnyckel i hans brevlåda så han kan få tag i sin bil imorgon då han (äntligen!!) kommer hem från Stockholm. Så adjöss!

Kan avsluta med att bjuda på en bild på mig och min vackra farmor!

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar