fredag 13 november 2009

Fredagsmys

Tjenixen

Sitter hemma framför tv:n och ser på IDOL. Helt sjukt vad bra alla har blivit måste jag säga. Stannade hemma från tonår ikväll vilket faktiskt kändes ganska skönt, var så sjukt länge sen jag var hemma från det måste jag säga. Men jag tänkte dra på cafét sen så jag blir inte hemma hela kvällen iallafall. Jag är faktiskt ensam hemma också, pappa och Oskar är i stan och kollar på hockey och mamma är i Gran Canaria med min faster men hon kommer hem imorgon. Måste städa innan hon kommer :P haha..

Slutade kvart i elva vilket var ruggigt skönt. Så när jag kom hem satte jag mig vid tv:n ett tag, sen for jag, pappa och Oskar till farmor och fikade. Nånting jag tycker är lite småkul är att hon redan har julpyntat, hon gjorde det för typ en vecka sedan.. haha, vad hon är söt. Aja, tillbaka till dagen. När vi kom hem från farmor så la jag mig och läste i typ en timma och pappa och Oskar for till stan, så då blev jag ensam hemma. Sen somnade jag och sov i typ en halv timma, helt sjukt härligt! Klockan var då kvart i fem och jag kände att jag kanske borde gå och duscha så att jag skulle hinna i tid till kyrkan. Jag duschade som sagt, åt en pan pizza och sen gick jag över till smulorna. Idag var första övningen till Lucia, det var kul. Och så gaaaaaalet söta alla småsmulor är! Haha, så charmiga. Sen gick jag iallafall hem igen och hann se ett avsnitt av Vänner på säsong 10 innan IDOL började. Sen tog jag mig lite glass och hallon och slog mig ner i soffan igen. Nu är idol slut så då blir det att fara tillbaka till kyrkan igen.

// Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar