onsdag 3 juni 2009

Piggelin = Underskattat

Helt sant, piggelin är väldigt underskattat. Det är ju kanske en av dom godaste glassarna, men ändå köper man den väldigt sällan när man väl köper glass. Varför är det så? Skumt...

Har bara en skoldag kvar nu också innan sommarlovet, helt sjukt att jag går ut nian nu. Och fy vad jag kommer att sakna skolan, lärarna och klasskompisarna. Kommer gråta hur mycket som helst på skolavslutningen...

Hade betygsnack igår lite hastigt om musik och idrott och jag fick veta att slutbetyget är MVG i båda två, känns väldigt skönt!
Vi fikade också tillsammans med klassen igår: jordgubbar, grädde, glass, kladdkaka, chokladbollar, cider + en valfri godispåse som man ville ha. Men eftersom jag inte äter godis så fick jag hallonsorbet istället. Så fantastiskt gott. Sen fick alla en piggelin var också. Så det blev mycket fika för oss.
Sen när vi fikat klart så stannade vi kvar på skolan och målade våra skuggbilder, det blir ju riktigt snyggt ju...

Idag var jag inte på skolan för jag var tvungen att fara på en ESA-utbildning, en säkerhetskurs för att få sommarjobba på kraftverken i sommar. Och det kan jag meddela var det absolut mest långtråkiga jag har gjort i hela mitt liv.. höll på att somna hela tiden och hängde knappt med nånting. Och det enda han som pratade egentligen behövde ha sagt var att det mesta var farligt och att vi skulle vara försiktigt, men han sa det på ett mycket mer avancerat och långtråkigare sett som ingen fattade :P.. aja,, men nu är det över iallafall.
Och nu sitter jag hemma och ser på "A walk to remember", kanske den bästa film som finns! Så grymt bra den är.

//Matilda



Hallonsorbet!
alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5343460885160933426" />
Mums med jordgubbar :)

Emma fick typ allas piggelin så hon åt 4 stycken :P

2 kommentarer:

  1. Jag tror att många väljer att köpa dyrare glassar för dom förväntas vara bättre. Men i själva veket är den billigaste en av de godaste :P

    SvaraRadera
  2. Ja, det måste ju vara nånting sånt.. men den är ju hur god som helst!!

    SvaraRadera