söndag 5 juli 2009

FIRE

Igår skulle jag välja låt till vad jag skulle sjunga idag så jag satt och spelade piano då Hanna kommer inspringande och skriker. Hon kommer tillbaka med en plastpåse och säger det brinner i uthuset.
Det första jag tänkte var; Varför har hon en plastpåse när det brinner??
Vi gick ut till uthuset och när vi öppnade dörren kom det bara ett stort rök moln xD
Jag såg hur det låg en stor askhög på kaminen och det var där Hanna tydligen hade lämnat ett antal tidningar och en tändsticksask, haha. Men det brann inte längre iaf :)
Vi hällde all aska i plastpåsen!

Emma - usch vad det luktar äckligt!
Hanna - Jaa, det luktar, det luktar... BRÄND PLAST!!
Emma - PÅSEN BRINNER, PÅSEN BRINNER!!
Hanna - STOPPA DEN I VATTENTUNNAN!!
Emma - AAAAAAAAAH, DET RINNER PLAST!!

En helt vanlig dag hos Ahlbergs :)

//ahlberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar